RSS   -    Meewerken?
   
 
GP Abu Dhabi
 Marmorini niet tevreden over motorbevriezingen
, motordirecteur van Toyota, vertelde dat de beslissing van de FIA om de motorbevriezing te introduceren de Japanse renstal veel tijd en energie gekost heeft.

De Féderation Internationale d’Automobile bevestigde in 2006 dat er op het einde van het seizoen geen veranderingen meer mochten aangebracht worden aan de motoren. Dit wil zeggen dat alle F1-teams hun motoren moesten klaarstomen vooraleer het seizoen voorbij was.

Marmorini vertelde dat de late bekendmaking van de FIA een streep door Toyota’s rekening was. Het Japanse Formule 1-team moest hierdoor haar nieuw geplande specificatie laten vallen. De nieuwe specificatie zou normaal in de slotfase van het seizoen gebruikt worden. Toyota streed om de vijfde plaats in het constructeurskampioenschap, maar door de beide opgaves van Toyota in Brazilïe slaagde BMW-Sauber erin om de vijfde plaats te behouden met twee punten voorsprong op de Japanse constructeur.

"Gedurende een lange tijd was er geen duidelijkheid over de nieuwe regels betreffende de motoren. Hiermee verloren we veel tijd, waardoor we onze plannen voor een nieuwe specificatie moesten annuleren. Dat was al het eerste probleem,” vertelde Marmorini. “Ten tweede kwam de FIA op het idee om de toerentallen te beperken, en ook al werd dit eerder besproken, wist niemand dat de beperking maar tot 19 000 toeren per minuut werd afgesteld."

"We hadden gepland om een nieuwe specificatie van onze krachtbron te introduceren tijdens de slotfase van het seizoen. De nieuwe specificatie kon meer toeren verdragen. Het was een motor om het seizoen mee te eindigen, en het nieuwe mee te beginnen.”

"Eens de reglementen duidelijk werden, moesten we de plannen voor de nieuwe specificatie laten zitten, wat ons veel tijd en geld gekost heeft.”

Marmorini liet ook duidelijk blijken dat Toyota niet opgezet was met de nieuwe motorregels.

"We denken dat onze motor een goede basis is, maar als een F1-team waren we niet tevreden met de ontwikkelingsbeperkingen, omdat we een groot ontwikkelingsprogramma wilden afwerken, waarmee we uiteindelijk niet konden mee verdergaan,” voegde hij eraan toe.
[12 januari 2007 - 19:28] Stefan Jacobs
VORIG: Interview met Jarno Trulli      VOLGEND: “Geen test gepland voor Schumacher”
 Zoeken: In:
Williams kiest Sirotkin als tweede rijder, Kubica reserve  
Williams F1 Team heeft na weken van speculatie Sergey Sirotkin aangeduid als tweede rijder voor het seizoen 2018....
Lees meer
Sauber maakt overeenkomst met Alfa Romeo bekend  
Sauber heeft daarnet de grote lijnen van de livery voor de F1-wagen van 2018 bekend gemaakt toen het...
Lees meer
Vettel houdt Ferrari ook op laatste testdag bovenaan  
Sebastian Vettel heeft de lijn van teamgenoot Kimi Raikkonen gisteren ook vandaag doorgetrokken door de snelste tijd te...
Lees meer
Copyright vzw F1-Club - Contact